vrijdag 30 september 2011

Kruidmuffins

Kun je muffins maken van een glutenvrij kruidkoek beslag? Ik doop ze kruidmuffins! :-)


"Hummm ja mama." Mijn testpanel vind dat het kan.

Onderstaand is het recept voor kruidkoek, je kan de helft maken als je alleen de muffin vormpjes wil vullen. Ik maakt alles en gebruikte een klein broodblik voor de rest van het beslag. In dit beslag gebruikte ik ook fiberhusk. Ben daar nog volop mee aan het experimenteren. Heb alwel het idee dat mijn baksels er beter door rijzen en dat de structuur beter is.

1 pond Glutenvrij zelfrijzend bakmeel (Doves Farm)
4 ons Bruine basterdsuiker
1 ei
Snufje zout
2 eetlepels koekkruiden
2 eetlepels stroop
7 gram Fiberhusk

Melk toevoegen tot het mengsel stroperig van de lepel loopt.
Oven voorverwarmen op 180 ˚C, koek in 1 uur bakken. De muffins zijn eerder klaar, ongeveer 45 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten