zondag 18 september 2011

Pepernoten zonder gluten!

Op een druilerige zondagmiddag bedenk je een nieuw project. Glutenvrije pepernoten! (of kruidnoten, zo je wilt.. ;-) )


Ik zag ze echt overal liggen in de winkels afgelopen week. En dan krijg je toch zin hè. Mijn testpanel valt aan. Mmmm... lekker mama!

Ik gebruikte onderstaand recept. De volgende keer gebruik ik wat minder melk, ik vond het beslag nu erg plakkerig.

Ingrediënten
150 g boter
125 g bruine basterdsuiker
10 g speculaaskruiden
250 g zelfrijzend bakmeel van Doves Farm
4 el melk

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 160 ºC. Kneed de boter, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 min. gaar en lichtbruin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten